Sòl pèlvic

La fisioteràpia del sòl pelvià és una especialitat que s’encarrega de tractar les disfuncions del sòl pèlvic, per prevenir-les, millorar-les i solucionar-les.

El sòl pelvià és un conjunt de músculs i lligaments que mantenen els òrgans de la nostra pelvis en una posició correcte i faciliten el seu funcionament. A més a més, juga un paper fonamental en l’estabilitat i l’equilibri de la columna lumbar. Durant el pas de la vida, hi ha processos que poden debilitar-lo, com poden ser l’embaràs, el post-part, menopausa, cirurgies, esport d’impacte… Tot això pot comportar problemes d’incontinència d’orina i/o fecal, molèsties al mantenir relacions sexuals, dolor pèlvic crònic, dolors d’esquena, prolapses d’òrgans, restrenyiment, cicatrius doloroses, hipotonia o hipertonia del sòl pelvià.

Incontinència urinària

Està descrita com l’escapament o pèrdua involuntària d’orina que suposa un problema higiènic i psicosocial, que es demostra de forma objectiva. L’incontinència d’esforç és quan l’escapament prové derivat d’una força física. Les possibles causes poden ser esport d’impacte, esforços de la vida quotidiana, cirurgies pèlviques, embaràs o post-part.

Síndrome d’urgència miccional

Provoca que tinguis un momentani intens e imperiós desig d’orinar, sense que la bufeta estigui necessàriament plena d’orina.

Dolors pèlvics

Pot passar després d’un embaràs perquè la zona abdominal i perineal està molt vulnerable, o bé, pot ser un dolor pèlvic crònic que cursa més de 6 mesos d’evolució, causat per conseqüències ginecològiques, urològiques, gastrointestinals, genitourinaris, neurològiques, psicològiques o osteomusculars.

Prolapses d’òrgans

És el descens d’un o més òrgans (bufeta, l’úter o el recta) que ocupen la pelvis, i generen una sensació de pes i ocupació a nivell vaginal. El motiu pel que es produeix el descens de les visceras de la pelvis, és perquè les estructures musculars i del teixit connectiu no tenen ni to ni força, degut a sobreesforços, embarassos, parts, estrenyiment…

L'equip del Centre de Fisioteràpia CSA està a la teva disposició pel que necessitis